Min ögonsten

Lite olika redigeringar på Akilles.




Så kul att se hur lätt det är att få svarta katter att se riktigt onda ut!




Svar på frågor

Fick frågor av två av mina läsare och tänkte att jag svarar i ett inlägg eftersom det kanske är fler som undrat detta.

Fråga från Julia: Vad använder du för kamera?

Svar: Jag använder en digitalkamera just nu, men tanken är så klart att det ska bli en systemkamera i framtiden. Kameran jag använder är en Canon IXUS 95.

Fråga från Michaela: Hur gör du för att få bilderna så färgstarka?

Svar: Jag använder mig av ett redigeringsprogram som heter Lightroom. Där ändrar jag först fyllnadsljuset så att bilden blir mycket ljusare sen ökar jag på svärtan och det är det som gör att bilderna blir så pass färgstarka. Detta går säkert att göra i Photoshop också, men jag har aldrig lärt mig det programmet. Tycker att Lightroom är betydligt lättare!

Knoppar

Älskar att fotografera träd av något anledning. Tycker de har så mycket själ i sig eller vad man ska säga. Den här bilden tog jag i våras när knopparna var på väg att slå ut.


Pink flower

Redigerad i Lightroom:


Omgjord i LooksBuilder:

Maskros

Den här bilden tog jag väldigt spontant utan att kolla vad jag egentligen tog på. Jag gillar sådana spontanbilder för de kan bli oväntat bra.

Samma bild, olika redigeringar.










Ice-blue tree

Här har jag lekt lite med nyanserna för att få fram en isblå, kall känsla. Fotot är i själva verkat taget en varm och solig vårdag.


Akilles x2

Detta fotot tog jag när jag och min katt Akilles tog en sväng nere vid vattnet (han älskar vatten!). Tycker det är så kul att se hur mycket man faktiskt kan förändra ett foto bara genom olika ljussättningar, nyanser mm. Här kommer samma bild i två olika varianter.




Kyrksjön

Den här sjön har jag badat i och åkt skridskor på många gånger.


Tree i black and white

Något jag verkligen gillar att göra är att fotografera träd i olika vinklar och sedan konvetera dem till gråskala och fixa och trixa så att de får en lite spöklik känsla över sig.


Klint

Något som jag gillar att fotografera är blommor. Denna fotade jag förra sommaren.


Feeling blue


Bloglovin'

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/2709588/weijnblad?claim=vzuay96w8qr">Följ min blogg med Bloglovin</a>

Purple


Allsång med Sanna Nielsen

Förra helgen var jag och hälsade på föräldrarna i Mölltorp. Följde med på Allsång i Karlsborg på fredagen och självklart följde kameran med! Vissa av bilderna har jag lekt lite med som ni märker.












Välkommen till min blogg!

Bloggen är just nu lite under uppbyggnad, men foton kommer det ändå allt eftersom under tiden tills designen är helt klar. Av någon anledning så syns inte bakgrunden i explorer, men hoppas det felet är fixat snart.

RSS 2.0